Saya guna ubat kutu dan pencuci rumah yang bebas kimia, anda bagaimana?

Zaman sekarang ni dah terlalu banyak barang2 chemical yang berbahaya di persekitaran kita. Udara yang kita hidu dah tercemar dengan asap2 kilang, karbon monoksida dari asap kereta.. hujan pun dah rasa tak selamat.. dulu masa kecik selalu mandi manda dalam hujan sambil tolong mak cuci longkang rumah tapi sekarang dah risau dengan status hujan berasid.

Makanan yang kita makan pun banyak
dah yang tak asli dan genetically modified. Ada yang disuntik supaya cepat matang dan masak dari usia sebenar.contoh buah2an kita import dari thailand,baca tak kes viral durian yang kena rendam dengan air kuning tu? Huhuhu.. seram.. ayam dan udang kena suntik.. ikan pun diletakkan ubat supaya tahan lama dan nampak segar.telur ayam yang dibuat dari bahan2 kimia..
Belum lagi kira bahan mandian yang ada sls.. yang boleh beri kesan buruk pada jangka masa panjang serta ubat-ubatan yang penuh steroid..

Tapi, sejak kebelakangan ni dah ramai yang celik dengan kesihatan diri.Banyak dah pusat bekam,akupunktur dan banyak lagi pusat perubatan alternatif dibuka dan dikunjungi.lebih selamat barangkali.

Selamat? Sejauh mana anda serius dengan keselamatan persekitaran anda demi menjamin kesihatan berpanjangan?

Saya yakin dengan shakeli.. shakeli selamat digunakan tanpa barangan kimia yang berbahaya dan telah menjalani beribu kajian di makmal.

Nak tahu satu cerita tak? Satu hari sedang saya mencuci bilik air.. melintas cik lipan yang agak panjang dan besar.. saya curahkan basic h.. TAK MATI. saya dah gelabah .. terus capai pencuci pinggan mangkuk .. serta merta mati cik lipan tu..

Kesimpulannya??
Tidak ada unsur bahan kimia yang boleh menyebabkan cik lipan tu mati bila dicurah basic h,steady macam tak ada apa2.tapi picit je gl* terus mati. Hah.. bayangkan selama ni bahan tu la kita buat cuci pinggan mangkuk yang kita pakai selama ni.. aduuhhh
Sejak tu saya terus detoxkan rumah saya dengan barangan shakeli.. pencuci baju.. dishwash..

pencuci lantai saya dulu pakai aja*.. kadang2 bila terkena tangan pedih rasa.. sesiapa yang kulit sensitif mesti merah2 dan pijar rasa.
Tapi sekarang tak lagi bila saya dah bertukar pada rangkaian get clean shakeli.

satu lagi ubat kutu… tau tak ubat kutu bahaya untuk preggy mom? Boleh baca dkt sini,perkongsian dr zubaidi. http://drzubaidi.com/blog/merawat-kutu-di-kepala-anak/
saya dan anak2 pun pernah adamasalah kutu ni.Nak tau apa yang saya pakai..? Hah.. semestinya yang selamat dan bebas chemical.. meh pm sembang2.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *